BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, March 21, 2014

RESIPI BAIK PUNYERRRR

Ok sekarang gigih mencari resipi, mencari resipi n maklumat mcm ne nk buat makanan baby nnt .. Giteewwwww, anak dah nk masuk fasa kedua, dah bole mkn solid food kene laa kumpul maklumat n cri mcmne nk buat puree utk baby nntkan .. ok mak mak sngt .. haha..

So mula2 cadangan aku, nk bg baby mkn instant nestum dulu, boli aje kat kedai haa nak mkn la, emang punye omak, pemalas melampau..hahaha.. tpi bila baca2 maklumat ok, makanan pertama baby haruslaa vege or fruit.. hokeeeee foinneeeeee!! i akan bg baby i makan avocado , pisang n carrot.. Ikot buku betol aku ni, haha.. Yelaa mayb aku xde pengalaman, so everything nak yg terbaik for bdk keshik shomel lote sinun...

Bila aku baca2 blogger2 (yg blogger2 mommies ok) ada yg ikot buku ada yg hantam sajalah labu.. Mayb aku ni jenis mula2 ikot buku then hantam sajalah labu .. Aku bkn nk poyo nk ikot buku sngt, tp i ni jenis yg alahaiii xbole tgk anak sakit or kene msuk sepital pasti air mata keluar bak air hujan.. wuwuwuwuww..

So sbb aku ni pensedeehh orgnya, kita cari n cuba ape yg terbaik utk anak kita.. bg dia rsa yg sesuai dgn perot dia dulu .. nnt kalo bg je ape saja, kang sembelit lak anak mommy.. mommy gak yg sedehhh.. sob sob sob ..

So tdi tgk blog tiffinbiru kot namanya, ada laa resepi ikan bilis goreng berkicap, itu pon aku dok gigih menyalin.. kunun nk masak mlm ni sbb semlm aku nk beli ikn bilis.. hoiiiii xkn laa resepi super simple dimple tu pon ko nk menyalin, ingt kat hotak je dah laa.. Jawapnnya oh no!! i is cepat lupe skrg .. Skrg ingt, kat umah kang dah x ingt.. Trus xde mood nk masak ..kah kah kah .. pemalas ko..

So skrg, dah salin jadi petang ni bole la masak kalo si bdk keshik shomel x buat hal .. asal angkt bontot g dapur mulalaa terjerit2 panggil omak dia yg gojes ni.. nk p minum air pon x bole ..padahal 5 6 tapak je .. gedik ko kan bdk keshik shomel .. geget hidung tu kang mancung mcm Adam Levine... kah kah kah ..motipp sangat ..

0 comments: